Trnava 7. apríla (TASR) - Na Urgentnom príjme (UP) Fakultnej nemocnice (FN) Trnava zavádzajú do praxe nové komunikačné a informačné technológie. Personál nemocnice začne využívať komunikačný systém, ktorý významne zjednoduší a zefektívni prípravu na prijatie pacienta a zlepší koordináciu procesov a ľudských zdrojov. Nové komunikačné zariadenia a moderný systém bude FN Trnava používať ako prvé zdravotnícke zariadenie na Slovensku. Informuje internetová stránka mesta Trnava-live.skDigitálna komunikácia medzi záchrannou zdravotníckou službou, krajským operačným strediskom záchrannej zdravotnej služby a službukonajúcimi lekármi na urgentnom príjme poskytne personálu nemocnice možnosť kvalitnejšej a rýchlejšej prípravy na príjem pacienta. „Posádka záchrannej služby nám ohlási zdravotný stav pacienta, ktorý smeruje na UP FN. Následne lekár definuje jeho stav do nového systému. Ten automaticky zvolá všetkých členov personálu, ktorí sú dôležití pre zabezpečenie kvalitného ošetrenia pacienta,“ popísal činnosť technológie primár UP FN Trnava Viliam Vadrna.Podľa jeho slov sa vďaka dátovej komunikácii eliminujú komunikačné šumy medzi záchranármi a lekármi a ušetrí sa čas, ktorý je v krízových situáciách mimoriadne dôležitý. Zároveň sa maximalizujú liečebné aj personálne kapacity. Trnavská nemocnica v tejto fáze už disponuje potrebnou technikou, formou verejného obstarávania pripravuje nákup softvérového vybavenia. „Spustenie tejto technológie náš UP posúva o ďalší stupeň dopredu. Časť nemocnice, kde ide často o reálny boj o život, dostane systém, ktorý bude skracovať časy zostavenia zdravotníckych tímov a zabezpečí kvalitnejšiu prípravu na ošetrenie pacienta,“ povedal o inovácii riaditeľ FN Trnava Martin Tabaček.