Trnava 1. augusta (TASR) - Fakultná nemocnica (FN) Trnava sa prípadu pacientky, ktorá aktuálne prostredníctvom Lekárskeho odborového zväzu (LOZ) žiada vydanie svojej kompletnej dokumentácie z hospitalizácie a úplný videozáznam z jej operačného zákroku, venuje už viac ako rok. S pacientkou komunikuje a snaží sa vyhovieť každej z ich mnohých žiadostí. Opakovane poskytla pacientke celú jej zdravotnú dokumentáciu. Uviedol to dnes riaditeľ FN Martin Tabaček v reakcii na otvorenú výzvu LOZ, na ktorý sa obrátil manžel pacientky. Pacientka uvádza, že má problém dostať sa k svojej kompletnej zdravotnej dokumentácii, predovšetkým k neupravenému videozáznamu z jej operácie v apríli 2013. Podľa predsedu LOZ Petra Visolajského pokusy združenia komunikovať s FN stroskotali na nezáujem nemocnice. Pacientka potrebuje záznam z dôvodu, aby mohli jej súčasní lekári riešiť poškodenia, ktoré pri operácii utrpela. K dispozícii dostala iba 18-minútové video z 95 minút trvajúceho zákroku, pričom má podozrenie z účelového zostrihania a upozornila, že číslovania 28 strán v jej dokumentácii boli vybielené. Riaditeľ FN vo svojej reakcii informoval, že videozáznam z operačného výkonu bol zhotovený anonymne, bez mena a iných identifikátorov pacientky, pretože mal slúžiť na vedecké a edukačné účely. "Upozorňujeme, že videozáznam nie je a nikdy nebol súčasťou jej zdravotnej dokumentácie. Tento fakt potvrdil aj Úrad pre ochranu osobných údajov SR, ktorý v tejto veci vo FN Trnava vykonal kontrolu. Úrad konštatoval, že pacientke bola opakovane poskytnutá nezmenená a kompletná zdravotná dokumentácia," zdôraznil vo svojom dnešnom otvorenom liste Tabaček. Dostupný anonymný videozáznam bol podľa neho v minulosti pacientke poskytnutý v plnom rozsahu tak, ako bol zaznamenaný. "Videozáznam sme nijakým spôsobom neskracovali a bol vytvorený len z danej časti operačného výkonu," dodal. FN komunikovala so všetkými inštitúciami, ktoré v tejto veci vykonávali kontrolu. Ministerstvo zdravotníctva SR v zdravotnej dokumentácii upozornilo na formálne nedostatky, avšak tie na kvalitu poskytnutej zdravotnej starostlivosti nemali vplyv. "Naši pracovníci sa snažili byť nápomocní aj pri riešení pacientkou udávaných zdravotných ťažkostí. Nemáme však vedomosť o tom, že by využila niektorú z nami ponúkaných diagnostických a liečebných možností. Rovnako sme sa postavili aj k činnosti Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou, ktorý v prípade vykonával kontrolu. Jeho aktivita, ktorá mohla potvrdiť alebo vyvrátiť správnosť poskytnutej zdravotnej starostlivosti, bola zastavená na žiadosť samotnej pacientky," dodal Tabaček.V prípade podľa riaditeľa nebolo nikým konštatované medicínske pochybenie. FN sa nebráni ďalším šetreniam v tejto veci, avšak pripravuje právne kroky, ktoré by mali zamedziť naďalej poškodzovať dobré meno Fakultnej nemocnice Trnava.