Bratislava 11. februára (TASR) - Pri využívaní čísla tiesňového volania 112 je potrebné komunikovať vecne, pokojne a zrozumiteľne. Základnými otázkami sú pritom kde, čo a komu sa stalo. TASR o tom informovali z Ministerstva vnútra (MV) SR pri príležitosti utorkového Európskeho dňa čísla tiesňového volania 112. MV spomenulo aj možnosť zasielania tiesňových SMS správ, ktoré by podľa neho mali byť čo najstručnejšie, aby operátori mohli rýchlo pochopiť situáciu.
Pre vyslanie zložiek je podľa rezortu najdôležitejšou informáciou hovoru lokalizácia miesta udalosti. Informácia o tom, čo sa stalo, je zase zásadná pre vyslanie správnej záchrannej zložky. Volajúci má podľa neho taktiež spomenúť, či je bezprostredne ohrozený on alebo niekto iný. Rovnako, či je svedkom, účastníkom, či pozná osobu aj z hľadiska jej zdravotnej anamnézy.
"Po získaní týchto základných otázok bude následne hovor presmerovaný na príslušnú záchrannú zložku, počas tohto prepojenia je veľmi dôležité zostať na linke a neskladať telefón," upozornilo ministerstvo.
Ako podotklo, tiesňové SMS správy sú primárne určené pre osoby, ktoré nemôžu telefonovať pre zdravotné postihnutie či v situáciách, keď by uskutočnenie hovoru bolo v danej situácii nebezpečné. Základné informácie, ktoré sú poskytované, by podľa neho mali obsahovať čo najpresnejší popis miesta (adresa, orientačné body) a stručný opis situácie (napríklad požiar, dopravná nehoda, zdravotný problém).
lul tur







Facebook