Francúzsko: Výrobca prsných implantátov je bývalý mäsiar, tvrdí chirurg Paríž 22. decembra (TASR) - Zakladateľ francúzskej firmy, ktorá sa ocitla v centre medzinárodného škandálu ...

authorTASR dateVloženie/úprava Pondelok, 12.06.2025 categoryDenné správy commentsČítané 824x

Paríž 22. decembra (TASR) - Zakladateľ francúzskej firmy, ktorá sa ocitla v centre medzinárodného škandálu s nebezpečnými prsnými implantátmi, je bývalý mäsiar, ktorý sa snažil agresívne ovládnuť lukratívny trh plastickej chirurgie prehnane nízkymi cenami. Vyhlásil to plastický chirurg, ktorý ho pozná.Sedemdesiatnik Jean-Claude Mas, ktorý v roku 1991 v meste La Seyne-Sur-Mer na pobreží Stredozemného mora založil dnes už zaniknutú firmu Poly Implant Prothese (PIP), zmizol v dohľadu verejnosti, keď sa po celom svete začali šíriť znepokojujúce správy o možných škodlivých účinkoch jeho výrobkov - prsných implantátov.Až 90 percent výrobkov firmy PIP išlo do zahraničia, väčšinou do Latinskej Ameriky a západnej Európy."Nikto nevie, kde je. Akosi sa vyparil," povedal Patrick Baraf, plastický chirurg v Paríži. S Masom sa spoznal v roku 1981, ale nikdy jeho implantáty nepoužil, pretože sa mu nepozdávala ich nízka cena."Nepochádzal z lekárskeho prostredia. Nebol zdravotnícky vzdelaným odborníkom. Bol to mäsiar, ktorý predával šunku a salámy, potom sa začal venovať tejto práci. To ale neznamená, že človek je kvalifikovaný na výrobu prsných implantátov," povedal Baraf.Firmu PIP vlani zatvorili, keď sa rozšírili obavy z neobvykle vysokého počtu prípadov, že jej implantáty praskli. Vyšetrovaním sa zistilo, že spoločnosť používala na ich výrobu lacný priemyselný silikón, ktorý abnormálne zvyšuje riziko ich roztrhnutia.Obavy vyvolali správy vo Francúzsku o ôsmich prípadoch rakoviny prsníka u žien, ktoré mali prsné implantáty vyrobené firmou PIP. Firmu obviňujú z použitia priemyselného silikónu, ktorý sa zvyčajne využíva v rôznych výrobkoch od počítačov až po kuchynský riad.Baraf povedal, že Mas sa v 90. rokoch minulého storočia snažil získať veľký podiel na európskom trhu tak, že využil agresívny marketing na propagovanie svojich výrobkov a ponúkol priam vražedné, bezohľadné ceny."Najdrahšie implantáty stoja do 1200 eur a on znížil cenu tých svojich na 250 eur," povedal Baraf.

Štítky :