Zdieľanie

Unikátny inkubátor pre inovatívne startupy v strednej Európe vznikol na Slovensku Digitalizácia, umelá inteligencia či telemedicína v posledných rokoch významne transformujú zdravotnícky sektor. Potvrdil to aj ...

authorTASR dateVloženie/úprava Štvrtok, 02.12.2020 categoryZaujímavosti commentsČítané 449x

Digitalizácia, umelá inteligencia či telemedicína v posledných rokoch významne transformujú zdravotnícky sektor. Potvrdil to aj akceleračný program HealthCare Lab, ktorý iniciovali spoločnosti Roche a Civitta. Ich zámerom bolo prostredníctvom novej platformy akcelerovať rozvoj riešení v zdravotníctve, nadviazať kontakt so začínajúcimi firmami v strednej a východnej Európe a pritiahnuť tak najlepšie startupy so zaujímavými inováciami v oblasti zdravotníctva.
Absolútnym víťazom akceleračného programu HealthCare Lab pre rok 2020 sa stal startup CF Hero. Ideou víťazného projektu je pomocou modernej aplikácie pomáhať mladým ľuďom lepšie zvládať a manažovať zriedkavé dedičné ochorenie cystickú fibrózu. Tím CF Hero počas finálového programu Demo Day presvedčil o kvalite, zmysluplnosti a efektivite svojho produktu odbornú porotu zloženú z domácich a zahraničných expertov. Významným benefitom víťazného riešenia je jeho celkový pozitívny dopad na pacientov a zdravotnú starostlivosť, a tiež veľký potenciál škálovať aplikáciu aj na iné vzácne ochorenia. Víťazný startup si z finálového večera odniesol finančnú odmenu vo výške 10-tisíc eur od spoločnosti Roche Slovensko, organizátora prvého ročníka projektu HealthCare Lab.  
Víťazný startup hodnotí svoju účasť v HealthCare Lab ako trefu do čierneho. „Akcelerátor nám ponúkol presne tie informácie, ktoré nám doteraz chýbali a pomohol nám zorientovať sa v prostredí e-health a regulačných rámcoch, ktoré tento odbor zásadne ovplyvňujú. Najviac oceňujem zapojenie medzinárodnej siete mentorov, ktorí majú dlhoročné skúsenosti vo svojich odboroch a sprostredkovali nám teda nielen teoretické, ale hlavne praktické znalosti,“ hodnotí Marek Vosecký, zakladateľ projektu a spolutvorca aplikácie CF Hero. Marek dodáva, že výhru v konkurencii ďalších piatich silných projektoch vôbec nečakali. Už skôr však sľúbili, že pokiaľ vyhrajú, cenu použijú na zabezpečenie klinickej štúdie, ktorá im pomôže získať dáta o prínose aplikácie CF Hero.
Počas podujatia Demo Day mala aj verejnosť možnosť hlasovať za svojho favorita a zvoliť tak držiteľa Ceny divákov. Víťaz tejto kategórie získal balík podporných služieb, ktorý zahŕňa finančné poradenské služby, právne poradenstvo alebo napríklad služby grafického dizajnu. Najlepším startupom a víťazom diváckej ceny sa stal startup S-Case. Ide o malé kompaktné medicínske zariadenie, ktoré dokáže rýchlo a efektívne vyhodnotiť viaceré vitálne funkcie človeka. S-Case víťazstvo medzi divákmi prekvapilo. Odhliadnuc od ceny však pozitívne hodnotia aj samotnú účasť v akcelerátore a možnosť stretnúť sa s expertmi. „Pomohli nám so špecifikáciou našich use case-ov, ukázali nám aké podstatné je myslieť pri riešení, ktoré ponúkame, práve na certifikáciu a v neposlednom rade nám ponúkli rady k vývoju a budovaniu telemedicínskej platformy. Nielen do budúcna, ale už aj v aktuálnej situácii na týchto zisteniach staviame a posúvame sa ďalej,“ približuje Martin Pekarčík z S-Case.
V júni počas bootcampu vybrala odborná porota spomedzi prihlásených účastníkov šesť finálnych startupov. Tie mali v rámci spomínaného štvormesačného mentoringu možnosť rozvinúť svoje projekty za podpory špičkových domácich a zahraničných mentorov. „HealthCare Lab sa už vo svojom prvom ročníku kvalitou zaradil medzi významné európske akcelerátory v oblasti zdravotníctva. Vďaka medzinárodnej sieti expertov a mentorov z oblasti zdravotníctva a intenzívneho zapojenia odborníkov z Roche z celého sveta, program dokázal posunúť zúčastnené startupy bližšie k zákazníkom, strategickým partnerom a investíciám. Program zároveň prispieva k vzniku a rastu inovácií v zdravotníctve na Slovensku a v okolitých krajinách," približuje Peter Kolesár, Partner Civitta Slovakia.
Po mesiacoch koučingu, workshopov a intenzívnej práce predstavilo šesť startupov svoje inovatívne riešenia odbornej porote počas Demo Day. Porota expertov bola zložená zo zástupcov spoločnosti Roche, ale nechýbali v nej ani odborníci z telekomunikačného, technologického a investičného sektora. Experti ocenili vysokú kvalitu všetkých startupov a ich prezentácií predstavených počas finálového podujatia. „Roche Slovensko podporuje nové výzvy a možnosti, ako realizovať inšpiratívne nápady. Sme medzinárodná biotechnologická spoločnosť, ktorá sa usiluje o zlepšenie zdravotníckych systémov a hľadá spôsoby, ako priniesť lepšiu starostlivosť pre pacientov. Rozhodli sme sa preto vytvoriť v rámci strednej Európy unikátny projekt, ktorý by podporil inšpiratívne startupy mladých talentovaných ľudí,” hovorí Daren Wilson, generálny riaditeľ Roche Slovensko.
Dodáva, že na Slovensku je množstvo talentov, ktorí pre rozvoj svojho nápadu potrebujú často stretnúť tých správnych ľudí. Je preto nevyhnutné identifikovať tieto talenty, podporiť ich a pomôcť im vyrásť. „Rozhodli sme sa podporiť inovácie, ktoré dokážu zefektívniť zdravotníctvo a zjednodušiť cestu pacienta k liečbe, ochrane zdravia alebo klinickým štúdiám. Projekt HealthCare Lab sa stal na pár mesiacov jedinečným inkubátorom pre niekoľko vybraných startupov. Sme hrdí na to, akú cestu počas štyroch mesiacov tieto projekty prešli. Dnes môžeme povedať, že majú pred sebou úspešnú budúcnosť, ktorá ovplyvní zdravie mnohých ľudí. Zároveň dúfame, že HealthCare Lab program bude inšpiráciou aj pre podobné iniciatívy podporujúce začínajúce startupy,” dodáva Daren Wilson.
Oficiálny víťaz HealthCare Labu je síce len jeden, porota aj odborníci sa však zhodli, že všetky finálne startupy majú potenciál skvalitniť život mnohým pacientom a posunúť zdravotníctvo na vyššiu úroveň. Víťazné startupy si z HealthCare Labu odnášajú nielen hodnotné ceny, ale najmä skúsenosti. Začínajúce startupy by tak podľa nich mali byť vyzbrojené trpezlivosťou. „Človek by sa mal od začiatku pripraviť na to, že nie všetko pôjde hladko. Tieto zložité momenty jednoznačne pomáhajú prekonávať fakt, že máte pred sebou misiu, za ktorou vidíte hlbší zmysel a máte okolo seba ľudí, ktorí túto víziu zdieľajú a sú ochotní za ňu bojovať,“ dodáva Marek Vosecký z CF Hero.

ZDROJ: www.grapepr.sk 


 


 


 


 


 


 

Štítky :

lekari reklama

lekari reklama